تبلیغات
هیئت کشتی سروستان هیئت کشتی سروستان - علت بیش تمرینی

علی شكری پور از جمله مربیان جوان و تحصیل كرده كشتی آزاد ایران به شمار می رود كه پس از دوران قهرمانی در رده ملی به جرگه مربیان كشتی مازندران پیوست و به یكی از سازندگان و زحمتكشان كشتی این استان و شهرستان بابل مازندران در رده سنی نوجوانان و جوانان مبدل شد.

وی كه به تازگی موفق به كسب درجه آ مربیگری بین المللی فیلا نیز شده است از جمله مربیان سطح ملی است كه طی نزدیك به 10 سال گذشته فعالیت قابل توجهی در تیم های ملی جوانان ایران داشته است ، وی از سال 2000 میلادی به كادر تیم ملی كشتی آزاد جوانان ایران به سرمربیگری حسن محبی پیوست و همین سال در قهرمانی جوانان آسیا در هندوستان در قهرمانی ایران سهیم بود.

شكری پور از همان سال فعالیت گسترده ای را در امر آموزش علمی كشتی آغاز كرد كه خوشبختانه در كنار پیشرفت در مربیگری در تحصیل نیز به مدارج بالا رسید و با كسب مدرك كارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی در فهرست قهرمانان تحصیل كرده های رده بالای كشتی كشورمان قرار گرفت .

تمرین زدگی ( بیش تمرینی ) موضوع خواندنی و جالبی است كه این روزها در بین مربیان آگاه و پیشرو مورد توجه قرار گرفته و درمجامع علمی هم بخش قابل توجهی از پژوهش ها و مطالعات را به خود اختصاص داده است .

تا كنون دو بخش از مطالب بیش تمرینی را از طریق سایت اخبار كشتی ایران
www.iwn.ir به اطلاع علاقه مندان علوم روز ورزش كشتی رسانده ایم و امروز با سر تیتر علت به وجود آمدن بیش تمرین آن را دنبال می كنیم .

علت بوجود آمدن پیش تمرینی
--------------------------------
الف) علل ورزشی

1- تمرین زیاد و بیش از حد نیاز بدن بر اثر اصول غیر علمی 2- تمایل زیاد به برنده شدن 3- ترس از شكست 4- عدم ریكاوری مناسب بعد از تمرین با توجه به بسیاری از سازگاریهای مفید حاصل از تمرین که در دوره استراحت پس از تمرین روی می دهد این دوره یکی از مهم ترین اجزای فرایند تمرینی به شمار می رود، مدت ریکاوری به عواملی چون حجم تمرین، شدت تمرین، میزان آسیب دیدگی احتمالی، سطح آمادگی جسمانی، مسابقه ورزشی و میزان برگشت پذیری ضربان قلب بستگی دارد.

5- هیجان مسابقه 6- انتظارات 7- تعدد مسابقات و مسافرتها 8- استراحت ناكافی در بین جلسات تمرین ( كشتی گیر خستگی خود را به جلسه بعد منتقل می كند )9- تمرین دراز مدت با شدت زیاد 10 افزایش ناگهانی در حجم و شدت تمرین 11- نداشتن دوره كاهش بار هنگام تمرین پیش از مسابقه 12- نداشتن دوره انتقال و بازسازی مناسب پس از یك دوره مسابقه سنگین 13- افزایش فشار 14- تمرین بعدا از آسی دیدگی و بیماری 15- كاهش وزن های متوالی .

ب) علل غیر ورزشی

. 1- تغذیه نامناسب 2- اضطراب 3- فشارهای شغلی 4- بی نظمی در زندگی روزمره 5- شکستهای مکرر در رسیدن به اهداف 6- عدم ایجاد رابطه با اطرافیان 7- بیماری ها

چرخه معیوب پیش تمرینی
در هنگام تمرینات با فشار زیاد و حجم بالا تغییرات زیادی از منظر فیزیولوژیک و روانی و تغییرات بیوشیمیائی خون روی می دهد که عوامل فوق موجب بیش تمرینی می شوند.

این عوامل باعث افت عملکرد کشتی گیر می شوند که باید فشار تمرینات کاهش باید و استراحت کافی به ورزشکار داده شود، اگر مربی بخواهد با افزایش شدت تمرین به افت عملکرد کشتی گیر خاتمه دهد این حالت موجب بیش تمرین و ایجاد چرخه ی معیوب می شود..

.انواع بیش تمرینی
--------------------

پاسخ های فیزیولوژیک که همراه با ضعیف شدن اجرای فعالیت های ورزشی است اغلب برخاسته از تغییراتی در سیتم عصبی یا هورمونی است که هر دو به وسیله سیستم های عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک کنترل می شوند، بنابراین بیش تمرینی به دو دسته سمپاتیكی (تحریکی) و پاراسمپاتیکی (مهارتی) تقسیم می شوند.

الف) بیش تمرینی مهارتی (پاراسمپاتیکی)
در ورزش های استقامتی بویژه در دوندگان استقامتی و ماراتن دیده می شود که به آن تمرین زدگی پیشرفته یا خستگی مفرط هم گفته می شود که علائم آن به شرح زیر است.

1- کاهش فشار خون 2- خستگی زودرس 3- کاهش ضربان قلب استراحتی 4- بازگشت سریع ضربان قلب به حالت طبیعی بعداز تمرین

ب- بیش تمرینی سمپاتیکی (تحریکی)

بیشتر در ورزش های قدرتی، توانی، سرعتی از جمله کشتی و ... وجود دارند که علائم آن را می توان به این صورت بیان كرد .

1- افزایش فشار خود در حالت استراحت 2- كاهش اشتها 3- كاهش وزن 4- كاهش توده عضلات 5- اختلال در خواب 6- افزایش ضربان قلب 7- ناپایداری روانی و حساس بودن 8- افزایش متابولیسم پایه .

دانشمندان علوم ورزشی بر این باورند که ورزشکاران جوان زیادتر دچار علائم بیش تمرین سمپاتیکی می شوند، در حالی که ورزشکاران با تجربه‌تر زودتر در معرض بیش تمرینی پاراسمپاتیکی قرار دارند.

البته این نوع دسته بندی در همه موارد صادق نیست و گاهی نتایج متناقض هم دیده می شود.
. منابع : دكتر بهمن میرزایی ، استاد معینی و همكاران ، تجارب شخصی
در قسمت چهارم مطالب علی شكری پور را با علائم بیش تمرینی و روش های تشخیص ادامه می دهیم .

کد آهنگ در موزیک رضا

منبع کد اهنگ
نیازمندیها و آگهی رایگان درجه1

بهترین کدها و بهترین دانلودها درمینوس