تبلیغات
هیئت کشتی سروستان هیئت کشتی سروستان - سرد و گرم کردن کشتی

تاکنون 9 بخش از آموزش های تاکتیک ها و نکات مطرح درکشتی روز جهان به وسیله محسن کاوه سرمربی سابق تیم های ملی کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان که هفته گذشته نیز دوباره به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان پیوست را به اطلاع علاقه مندان رساندیم و امروز با هم دهمین بخش از این سری مطالب را دنبال می کنیم .

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir مطلب امروز در خصوص گرم و سرد کردن قبل و بعد ازتمرین یا مسابقات است که امیدواریم مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد.

 گرم کردن :
------------

محسن کاوه در این باره یادآور شده است : شاید یکی از مواردی که متاسفانه در ورزش ما باعث ضرب خوردگی کشتی گیران می شود عدم آشنایی و یا جدی نگرفتن گرم کردن و به صورت کامل آماده کردن خود برای تمرین یا مسابقه است، نمونه های بسیاری وجود دارند که نشان می دهد همین مشکل، صدمات غیرقابل جبرانی را به کشتی گیرانی که شاید روزی می توانستند قهرمانان بزرگی شوند وارد کرده است.

پیشنهاد می شود کشتی گیران باید زمانی در حدود 20 دقیقه نرمش با هدف گرم کردن را برای هر روز تمرین و یا هرمسابقه خود اختصاص دهند .

این زمان می تواند شامل 3 دقیقه نرم دویدن حدود 30 درصد ، 2 دقیقه بعد یک مقدار سرعت را افزایش دادن و سپس آرام کردن ، 10 دقیقه حرکات کششی که بیشترین تاثیر را در آمادگی ورزشکاران دارد و 5 دقیقه هم کارهای انفجاری با هدف بالابردن ضربان که این کار را می توان با حرکات ژیمناستیک سرعتی – جهشی و سایه زدن های کشتی انجام داد.

قابل توجه : ورزشکاران باید تمامی مفاصل – عضلات خود را از مچ پا تا به گردن را با حرکت کششی آماده کنند، پیشنهاد می شود برای گرم کردن هرعضله و مفصل 10 ثانیه زمان اختصاص داده شود.

سرد کردن :
------------

یکی از مواردی که بازهم ورزشکاران باید در نظر داشته باشند سرد کردن / ریکاوری / بعد از تمرین است که متاسفانه در ایران زیاد جدی گرفته نمی شود .

یکی از بهترین کاربرد این مورد این است که ورزشکاراگر این مورد را خوب انجام دهد برای تمرین روز یا جلسه بعدی راحت تر می تواند تمرین کند .

برای امر مهم سرد کردن هم به مانند گرم کردن باید زمانی حدود 20 دقیقه را اختصاص داد که می تواند شامل 2 دقیقه دویدن نرم ، 1 دقیقه دوهای کوتاه و کند، 1 دقیقه نرم دویدن و 1 دقیقه دوهای کوتاه و کند، 5 دقیقه ژیمناستیک شامل نرم دویدن ، حرکت چرخ وفلک ، غلت از جلو ، غلت از عقب و حرکات انتخابی دیگر و 10 دقیقه حرکات کششی برای تمامی عضلات و مفاصل که مدت هر حرکت نیز باید به مدت 10 ثانیه باشد.

درقسمت اول دوهای تند و کند به این منظور در نظر گرفته شده است که فشارهای وارد شده در طول تمرینات به بدن کاهش یابد و به اصطلاح عامیانه بدن تلنگری بخورد و ول کند و به تعبیر دیگر ضربان قلب پایین بیاید.

مطالب فوق در بخش بعدی با پرداختن به موضوع طناب زدن و نقش آن در کشتی دنبال خواهد شد.
علاقه مندان می توانند سووالات خود در خصوص این بخش ازمطالب و سایر موارد با سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir مطرح کنند تا همراه با پاسخ آقای محسن کاوه در اختیار علاقه مندان قرار گیرد تا بلکه تمامی دوستان بتوانند از آنها استفاده کنند

کد آهنگ در موزیک رضا

منبع کد اهنگ
نیازمندیها و آگهی رایگان درجه1

بهترین کدها و بهترین دانلودها درمینوس